Gyerekbicikli szemle: Woom 3
2020. augusztus 05. írta: Teker a Csalad

Gyerekbicikli szemle: Woom 3

Kinőtte a gyerek első biciklijét – másodiknak pedig olyat kerestünk, amivel megőrizheti a bringázás szeretetét.

woom1.jpgBosszantó tulajdonsága a gyerekeknek, hogy gyorsan nőnek: épp csak megvásároltuk a kinézett ruhát, cipőt vagy biciklit, már vehetjük is az újat. Így járt a már bemutatott rózsaszín unikornisos bringa  is, ideje lett tehát feljebb lépni, ami a mi esetünkben a 14-es kerékméretről a 16-os kerékméretre váltást jelentette. Ebben a méretben már elég szép a választék új és használt biciklikből egyaránt, tehát elvileg nem lehetne gond a vásárlás, egy rosszul kiválasztott példánnyal azonban pillanatok alatt kiölhetjük a gyerekből a már megszerzett érdeklődést a kerékpározás iránt. Szóval amikor elkezdtük nézegetni a szóba jöhető modelleket, mindenképpen, olyat akartunk találni, amivel lányunk még jobban bekapcsolódhat a családi túrákba és az apás terepezésbe.

woom2.jpg

A dechatlonos unikornissal eltöltött idő alatt kiderült, hogy a legnagyobb akadályt a tekerés nehézsége jelenti: ha hosszasan emelkedik az út, gyorsan elmegy a kedve gyerkőcnek a küzdelemtől. Ennek leküzdése pedig (ha nem vesszük figyelembe apa segítő kezét) a legegyszerűbben váltóval és/vagy könnyebb kerékpárral oldható meg. Mivel 16-os kerékkel a váltós bicikli ritka, mint a fehér holló, maradt egy könnyű bringa levadászása – így jött képbe az osztrák Woom. Gondoljunk bele: az átlagos 16”-os kerékpár 7-8 kg, ezt a tömeget pedig egy 20-25 kg-os gyerek hajtja majd meg – ez olyan, mintha egy 70 kg-os felnőttnek nem egy 11, hanem egy 28 kg-os bringával kéne feljutni a hegyre, ráadásul váltó nélkül! Ezzel szemben a kinézett Woom 3 5,3 kg-os – így „csak” egy 18-19 kg-os kerékpárt kell majd magunk alá képzelni.

woom5.jpg

Mivel a Woom dedikáltan gyerekekre fókuszál, egy sor kellemes extra tulajdonsága van még: elől-hátul gyerekkezekre igazított V-fék lassítja, a láncra ötletes láncvédő került, a villán alul pedig egy – kiakasztható – gumis csillapítás található, mely csökkenti annak esélyét, hogy a kormány egy hirtelen mozdulat után keresztbe forduljon. Kevésbé kellemes tulajdonság viszont az ára: a 120 000 forint körüli összeg triplája annak, amit egy átlagos gyerekbringáért elkérnek, és egyelőre a használtpiacon sem hemzsegnek a levetett példányok (a cég egyébként kínál olyan opciót, hogy a kinőtt bringát beszámítják egy újba, de elég nyomott áron). Egy igazi kerékpáros családban azonban a bicikli ára sosem téma, így belevágtunk a kalandba!

woom4.jpg

A Woom 3 alacsony tömege már első „fogásra” meggyőző volt, kivitele pedig illeszkedett borsos árához. Geometriája még mindig határozottan kényelmesre hangolt, a kormány- és a nyeregcső dőlésszöge egyaránt 68 fokos. A gyári adatok szerint 485-640 mm közötti magasságba emelhető az ülés, a mi lányunk 52 cm-es lábhosszal tökéletesen érzi magát rajta az alapállapothoz képest körülbelül 5 cm-rel kihúzott nyereggel.

Az üléshez képest magasra (700 mm-re) kerülő kormány első ránézésre talán szokatlan, de a hátrébb kerülő súlypont miatt egyrészt stabilabb, másrészt egyenesebb testtartást biztosít. Igen, itt kell némi kompromisszumot kötni: a hosszabb túráknál így kényelmes, az erdőben csapatásnál viszont nehezebb súlyt helyezni az első kerékre. A biciklit gyárilag 1,4”-es Schwalbe Little Joe gumikkal szerelik, ezek nagyon könnyen gurulnak az aszfalton, de azért valamennyire földúton is használhatók. Rendes montizáshoz viszont sem ballonosságuk, sem tapadásuk nem elegendő, így mi gyorsan cseréltük őket Schwalbe Mad Mike-okra, mégpedig 2,125”-os mérettel – ez körülbelül a legnagyobb szélesség, ami még beszerelhető a vázba, és egész komoly kis trail bringa kinézetet kölcsönöz a Woom 3-nak, ami pedig ennél is fontosabb, kanyargós ösvényeken is kellően stabil.

woom3.jpg

És hogy milyen használat közben? Egyelőre nagyon jó: az alacsony tömeggel kapcsolatban még lányom is kiemelte, hogy mennyivel könnyebb így felfelé tekerni, a fékek pedig kellően hatásosak az ő kezével húzva is. A széles pedálokon jól tapadnak a túracipők, a markolat és a nyereg pedig kényelmesnek tűnik. A 25/15-ös áttétel egyelőre jó kompromisszumnak tűnik, egyelőre úgy tűnik, hogy sík úton 10-15 km/h-ás sebesség hosszabb távon is bevállalható vele, így egy Velencei-tó vagy Deseda-tó megkerülése a kötelező játszóteres-fagylaltos megállókkal is sima egynapos program lehet.

Írta: Rosta Gábor
Fotó: Rosta Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://tekeracsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr6516097284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása