Útvonal ajánló: Csepel-szigeti félkör
2020. november 11. írta: Teker a Csalad

A Csepel-szigeten és környékén vezető túra sokszor vadregényes tájakon, autóforgalomtól elzárt utakon, meglepő városi területeken halad át. Útközben olyan érdekes helyeket találunk, mint Budapest egyetlen jódos gyógyfürdője, Szigetszentmiklóson az úszólápot, tanösvényt, Szigethalmon Családi Vadasparkot, Tökölön vasból épített “Papírhajót” és egy igazi különlegességet, az Emese Parkot, ami egy működő Árpád korabeli várispánság, de néha viking harcosok is feltűnnek a környéken.

A túrára a Rákóczi hídtól indulunk, majd Csepelre betérve átkelünk a Gubacsi hídon, hogy a Pesterzsébeti Jódos Gyógyfürdőhöz és Strandhoz érjünk a Vízisport utcába. Ez egy kis forgalmú utca, több csónakházzal és étteremmel, ami egyben az Eurovelo 6-os (EV6) nemzetközi kerékpárút része. Elhagyva a Molnár-szigetet, a soroksári Duna-partra érkezünk, itt a közvetlenül a folyóág partján az M0 autópálya hídjáig haladunk. A hídon átkelve Szigetszentmiklós üdülőövezetében találjuk magunkat, ahol az Úszóláp tanösvény is található. Innen nem messze, a Mű útnál egy kiváló fagylaltozót és gyrosost kereshetünk fel, a Taksony vezér híd lábánál. Ha átkeltünk az úton, újra csendesebb utcán, a Dunasoron haladunk tovább. Útközben több vendéglő, halsütöde és fagyizó is található. A környéken érdemes szállást keresgélni, akár a KisDuna étteremben vagy Duna parti Nyaralóban vagy a Fehér Gém Üdülőben, a környéken, több helyen is lehet csónakot bérelni.

A Dunasoron, a Tököl határát jelző helységnévtábla után kezdődik a Parkerdő tanösvénye, ami remek piknikezőhely padokkal, asztalokkal. Az erdészháznál eltöltött madárfüttyös pihenő után, a piros négyzet turistajelzést kell követni az erdei utakon. Itt előfordulhat homokos földút, amin picit nehezebb haladni, de így érünk el a Családi Vadasparkhoz és az Emese Parkhoz. Változatos programok várnak ránk, megismerhetjük az Árpád korabeli életet, de időszakonként viking hajóscsatát is láthatunk. A vadasparkban játszóterekkel, kisállatsimogatóval, halastóval, pónilovaglási lehetőséggel, állatetetéssel, valamint hazánk legkisebb személyszállításra alkalmas vasútvonalával várják a látogatókat,.

A tököli kompnál található az acélból épült Papírhajó, innen földúton tekerünk tovább, de érdemes kicsit letérni az útról és a Duna gyönyörű partján ejtőzni egyet. Utunk a Fővárosi Vízművek forgalomtól elzárt területén, aszfaltos úton halad észak felé, ide belépési engedély szükséges, amit ingyenesen lehet igényelni a Vízművek honlapján. Az M0-ás hídján átkelve, a budai oldalon haladunk észak felé végig kerékpárúton, egészen a Kopaszi-gátig. A Duna partján vezető úton több hely is ejtőzésre csábít.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.