Családi kezdőkör a Balatonnál
2021. május 04. írta: Teker a Csalad

A Balaton kerülés, azt hiszem minden kerékpáros számára csábító cél, különösen nyáron. Bíztatok mindenkit, hogy bátran vágjon bele gyerekekkel is. Mivel nem szerettük volna egyből az egész háztartást felpakolni egy több napos túrához (bár a sok gyerek cuccal még így is kicsit olyan érzésünk volt), jó alternatívának tűnt a keleti medencét “körbetekerni”.

Ezúttal volt benne egy kis csalás is, mivel Siófokról Füredre hajókáztunk, ami persze a gyerekek számára is izgalmas változatosságot jelentett. Így egy szép kerek 50 km-es túra lett belőle. Mi a kocsiútra időzített délutáni alvás után indultunk, így sietősebbre kellett venni a tempót, de egész napos programként bőven belefér még kellő mennyiségű strandolás, fagyizás és lángosozás is.

Praktikusan Balatonakarattya volt a túránk kiinduló és végpontja, mivel az M7-es autópálya ide fut be. Leparkoltunk a Rákóczi fa mellett, berámoltunk mindent az utánfutóba, végül a két gyereket is kellő mennyiségű kisautóval, könyvvel és kölesgolyóval felszerelve. Elindultunk Siófok felé klasszikus családi bringatúra felállásban, két felnőtt két biciklivel, plusz a két srác az utánfutóban.

A déli irány mellett döntöttünk, így bebiztosítva magunkat, hogy ha elcsúszunk az idővel vagy a gyerekek türelme fogyna el végképp, akkor a túra második szakaszán az északi parton egyszerűen felszállhatunk a vonatra és visszautazhatunk a kiindulási pontra. Ez akár újabb izgalmas kaland is lehet, így biciklin, hajón és vonaton is utazhatunk egyetlen kirándulás alatt, minő mámor!

Induláskor máris választás elé állít az élet, mert mehetünk a “lenti” vagy a “fenti” úton. Azaz Akarattyán vagy a part menti utat választjuk, vagy a löszfal tetején, a magasparton gurulunk végig Balatonvilágosig. A fenti úton fantasztikus panorámában gyönyörködhetünk, míg a parti úton elérhető közelségben van a Balaton egy frissítő csobbanáshoz. Ha a magaspart mellett döntünk, mint ahogy mi is tettük, akkor Világosnál már épp eleget tekertünk ahhoz, hogy megjutalmazzuk magunkat és megkóstoljuk a Hedon sörfőzde valamelyik ínyencségét. A főzde hatalmas kertje közvetlenül a magaspartról nyílik, babzsákok, ping - pong asztal, játszótér, és strandröplabda pályák várják az ide betérőket. Abszolút gyermekbarát környezet és pont félúton van a siófoki hajóállomásig, így tökéletes megálló szaladgálni egy kicsit a kölyköknek is és a szülők se járnak rosszul… Innen már egy huzamban letekertünk Siófokra, ahol a hajó indulásáig a kikötőben való sétálás igazán kielégítő programnak bizonyult.

Felpakoltunk a hajóra, és kerestünk két szimpatikus padot, ahol egészen addig le is ülhettünk pihenni, amíg ki nem futott a hajó és el nem indultunk a teljes fedélzetet feltérképező körutunkra. A Balaton természetesen mindenhonnan csodás, így sokszorosan megörökítettük ezt az élményt is, végül befutottunk Balatonfüredre, végig drukkoltuk a kikötést és kiszálltunk. Az északi parton jön még a túra hosszabb és dimbes-dombosabb, azaz fizikailag megerőltetőbb szakasza, de ezzel együtt a táj és a látvány is változatosabb. Ahogy kiértünk Füredről, egyből elénk tárult az út egyik legszebb panorámája, a Kerekedi-öböl, a domboldalon békésen legelésző szürkemarhákkal. Később Csopakon a mezítlábas tanösvény, játszótér és madárles, Paloznakon a kilátó híddal felszerelt Bringa Pont csábít megállásra, de mi ezek mellett ezúttal csak elsuhantunk. Alsóörsön azonban megálltunk egy fagyira a Móló Cafénál és sétáltunk egy kört, megcsodáltuk a vitorlásokat, aztán Fűzfőn a parti sétányon a lagúna fölött átívelő hídon is tartottunk egy kis pihenőt, egészen idilli látvány a nádas a kis csónakokkal.

Természetesen haladásunkat a hivatalos megállásokon kívül is megakasztotta egy-két “pisilni kell”, “kekszet kérek”, vagy éppen “add neki vissza azt a kis markolót”, de enélkül nem is lett volna az igazi.

Utolsó megállónk útközben a méltán híres kenesei G&D pékség volt, ahol beszereztük a vacsinkat, majd ezután jött a feketeleves, a kaptató fel az akarattyai magaspartra. De itt már olyan közel volt a cél, hogy maradék erőinket összeszedve felkűzdöttük magunkat. A nap végére pont vissza is értünk, így fáradt tagjainkat a naplementében gyönyörködve nyújthattuk ki a túra végén, miközben büszkén megállapítottuk, hogy a lábunk előtt elterülő keleti medencét a mai napon “körbetekertük”. Ez persze nem kis elégedettséggel töltötte el az egész csapatot. A srácokban maradt még annyi energia, hogy körbeszaladgálják a játszóteret a Rákóczi parkban amíg bepakoltunk a kocsiba, Papa pedig kapott egy prémium kávét a Rusty coffeeboxból, hogy bírja a hazautat. A kocsiban a sofőrön kívül mindenki bealudt, de egy ilyen élménydús nap után azért otthon se volt gond az altatással.

mkzs

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.