Útvonal ajánló: Balatonalmádi kiskör – és egy nagy mozdony
2021. június 28. írta: Teker a Csalad

Könnyed 6 kilóméteres túra a Balatonhoz közel. Jól kiépített kerékpáros útvonalon mehetünk ezen a nem hétköznapi, kisgyerekeknek is élvezetes úton. A partot elhagyva időutazás részesei lehetünk, melyről az egykori vasút vonalán haladó kerékpárút, a megmaradt épületegyüttesek és a kiállított Gőzös emlékmű is gondoskodnak.

Természetesen nemcsak a vasút megszállottjainak érdemes ide ellátogatni, számos látnivaló várja a túra során a kirándulókat. Balatonalmádiba érkezve egy játszótér fogad minket, ahol játszóvár, csúszdák, mindenféle mászókák és hinták, mérleghinta várja a gyerekeket. A játszótér talaja homok, akár homokvárat is lehet építeni. A Balaton partja mentén haladva számos büfé, fagyizó, kávézó kínálatáaiból válogathatunk. A káptalanfüredi benzinkút közelébe érve az út kettéválik, mi a vVeszprémi irányt válassztjuk, amely jobbra kanyarodva átvisz a vasúti síneken, majd egy lámpás kereszteződéssel a 71-es főúton. Elhagyva a partot, utunk az egykori vasút vonalán haladva visz, melyet Töltés utcának hívnak. A vasútvonal mentén kialakított kerékpáros útvonalak azért kellemesek, mert a meredekségük kicsi. Az utca elején kerékpáros imahely található, amelyet a helyi kezdeményezésre és adakozásból hoztak létre.

Itt, a Töltés utcán haladt 1909-tól 1968-ig a Veszprém és Alsóörs közötti vasút. Néhány út menti lakóházon látszik, hogy valaha állomásépület volt, ezeket általában ma is fel lehet még ismerni.A vasúti emlékek közül kiemelkedik a Gőzös emlékmű, ami egy szép gőzmozdony, és amelyet utunk során megcsodálhatunk. A gőzös mellett árnyékos kis pihenőhely is van, padokkal, szerelőállvánnyal. A gőzösre fel lehet mászni, szép kilátás nyílik mellőle a Balatonra. A Gőzöstől már csak lefelé kell menni, először egy izgalmas kis alagúton megyünk át a gőzös alatt, majd lassan és óvatosan ereszkedünk vissza a partra.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.