Útvonal ajánló: Fagyizás Szentendrén, strandolás Pócsmegyeren
2020. november 17. írta: Teker a Csalad

Szentendréről indulva előbb ártéri erdőben kerékpározunk, majd a Dunán átkelve a sziget kevésbé ismert részeit járjuk be, ahol egy gyönyörű tóban fürödhetünk,  tanösvényen madárlesről figyelhetjük a madarakat,  a közeli állatfarmon megismerkedhetünk különböző háziállatokkal és akár meg is simogathatjuk, meg is etethetjük őket.

A túra Szentendréről, a Művészetek Városából indul. Megannyi galéria, múzeum és műemlék várja a látogatókat, érdemes bebarangolni a barokk óvárost. Szentendréről kerékpárúton jutunk el a Szigetmonostori révhez, ahol átkelünk a Dunán egy kis komppal, majd a gáton eltekerünk Pócsmegyerig, ahol egy volt bányatóból kialakított strandon hűsölhetünk. A gáton való közlekedéshez belépési engedélyre lesz szükségünk a Fővárosi Vízművektől (ingyenes). Pócsmegyerről ha a rövidebb változatot választjuk, akkor az idevezető úton visszatekerünk Szentendrére. Ha a hosszabb változat mellett döntünk, akkor nem kelünk át a komppal még a Dunán, hanem átkerékpározunk a sziget másik oldalára, Horányba. Itt egy állatfarmon megsimogathatjuk, megetethetjük a háziállatokat, felfrissülhetünk a parti büfékben, cukrászdákban, de akár a horányi szabadstrandon megmártózhatunk a Dunában. A strandnál lassan mélyül a meder, illetve zuhanyzó és mellékhelyiség is rendelkezésünkre áll. Horányból vissza a sziget másik oldalára, hogy a Pásztor révtől pár szép Szentendrei képet „lőjünk”, majd a Vízkelői-tanösvényen madarakat figyeljünk meg és többet tudjunk meg a környék flórájáról és faunájáról a kihelyezett ismertetőtáblákról. Innen Szigetmonostoron át újra a révig tekerünk, hogy Szentendrén, a korzó végében található, közvetlen vízparti Kacsakő Bisztróban pihenjük ki magunkat. Ezt a túra könnyen teljesíthető kisebb gyerekekkel is, akik már önállóan tudnak kerékpározni, mert ha egyes szakaszokat kihagyunk, akkor vagy kerékpárúton, vagy forgalomtól elzárt utakon tekerhetjük végig.

Mielőtt belevágnátok a túrába olvassátok el ráhangolódás képpen Csatang és Piszke bringás meséjét arról, hogyan tanultak meg biciklizni és milyen kalandokban volt részük Szentendrén!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.